Varanasi 2

21 maart 2018 - Varanasi, India

akens terwijl we daar stonden te kijken kwamen er nog drie lijken voorbij, op een draagbaar gewikkeld in oranje doeken. Voordat ze op de brandstapel gingen werden de lijken eerst gedompeld of overgoten met water uit de ganges.een heel bijzondere gewaarwording. Aansluitend bekeken we vanaf een boot een zgn aarni ceremonie,  een hindoeistisch festijn, waarbij duizenden mensen stonden of zaten te kijken. Wij vonden het behoorlijk saai: een half uur monotoon gezang in de trant van manke nelis op 33 toeren. Priesters die met wierook em lichten zwaaiden, hoewel het geen zwaailichten waren. Wij zijn voortijdig afgehaakt en gingen toen door een wirwar van steegjes naar onze fietstaxi en in het donker, zonder verlichting, terug naar de bus en het hotel. Een ware onvergetelijke  dag!                                                                          Woensdag 21 maart                                                                                                         De morgenstond heeft goud in de mond. Daarom vertrokken we al om 5.15 uur om de zonsopkomst boven de ganges te zien. Vanaf een bootje was dat heel goed te zien. Ook zagen we mensen baden in de rivier onder het motto "wie niet bang is, baadt in de ganges"  of "als een hindoe aan de gang is, dan het liefste in de ganges". In de rivier werd ook de was gedaan voor de hotels. De lakens werden op platte stenen geslagen en daarna op de grond te drogen gelegd. Lekker schone was???!!!. De rest van de dag hebben we vrij. Morgen een lange dag in de bus richting nepal. Goodbye india, hello nepal.

Tot snel,

Riedjebe

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lydia:
    21 maart 2018
    Hele goede reis naar Nepal. We reizen graag met jullie mee. Hier is het lente maar ik hoor nog iemand de autoruiten ijsvrij maken. Brrrrrr. Koud hoor!!! Op z''n zachts uitgedrukt is het wel heel bijzonder wat jullie zien. Zie weer graag de foto''s tegemoet. Liefs 😘😘😘
  2. Wout en Joke:
    21 maart 2018
    Wat bijzonder allemaal, geweldig om te lezen en te zien! Maar hoe indrukwekkend allemaal, het is denk ik ook wel lekker om even wat "vrije" tijd te hebben! Even opladen voor het volgende avontuur! Een hele goede reis weer naar Nepal😘
  3. Y.G.M. korver:
    21 maart 2018
    Een hele ervaring, jemig. Rust maar lekker uit en veel plezier in Nepal.
  4. Jan en Lia:
    21 maart 2018
    Wat doen jullie veel indrukken op! Geweldig, maar vermoeiend. Als jullie thuiskomen zijn jullie vast aan vakantie toe!
  5. Leo en Corry:
    22 maart 2018
    Wat geweldig he, wat jullie allemaal zien. Leuke en interessante dingen en ook minder leuke dingen, maar wel indrukwekkend. Fijn dat je zo nu en dan een vrije dag hebt, kan je weer bijkomen.
    Wij genieten nog steeds van alle foto's en verhalen, dus graag tot de volgende keer! xxx
  6. Radhika:
    24 maart 2018
    Tja Varanasi is wel een bizarre ervaring... Leuk om al jullie verhalen zo te lezen. Jullie hebben al veel gezien zeg! Veel plezier in Nepal!! Groetjes