Vervolg Goodbye Indiahello Nepal

25 maart 2018 - Pokhara, Nepal

Zaterdag 24 maart. Tot 12:00 uur waren we vrij. De nachtrust was niet geweldig. Bed en kussen waren op z'n zachts gezegd spartaans en we hoorden snachts allerlei geluiden, soms vlakbij. Daarentegen is het eten erg lekker: soep, echte koffie, waterbuffel, kip, frietjes, gebakken aardappelen, rijst, noedels, groeten, appeltaart, toetjes. Heerlijk allemaal. Heel bijzonder, ze hebben zelfs Belgische biertjes. Na het ontbijt wandelden we naar een plek bij de rivier, waar iedere dag de olifanten werden gewassen. We vonden een prima overdekt terras, waarbij we van nabij dit schouwspel konden meemaken. Iedereen die het leuk vond kon, uiteraard tegen betaling, op de rug van een olifant klimmen en voor letterlijk een prikkie op de rug van de olifant met een stok, werd je dan door de olifant nat gespoten. Niet zo leuk voor de olifant. Na de lunch maakten we een jeepsafari. We kregen een mondsluier tegen het stof en daarmee werden we voor het lapje gehouden. Eerst werden we bij de rivier overgezet in 2 primitieve kano's door Jan en Piet Veerman. Aan de overkant lagen de meeste wilde slapen. Desondanks zagen we toch nog neushoorns, beren, krokodillen, herten, wilde zwijnen en pauwen. Zij het van grote afstand. Toen snakten we naar een lekker wijntje en biertje.

Zondag 25 maart. Om 700 uur zaten we alweer in de bus voor een rit van 170 km. naar Pokhara. Het was een prachtige rit over deels prima weg door de bergen, maar ook kon een gedeelte van de weg als schokkend worden ervaren. De reis verliep voorspoedig en om 12:30 uur waren we in ons hotel in Pokhara, ook deze weg met afgrond zonder vangrail overleefd. De kamers waren nog niet klaar, zodat we eerst gingen lunchen in het dorp bij het Phewa meer. Phokara is een leuke gezellige stad en bij het meer is het net alsof je aan het Garda meer zit. De komende 1,5 dag slaan we alle excursies over zodat we alle tijd voor ons zelf hebben. Easy going. We gaan ons hier prima vermaken.

Hartelijke groet,

RIEDJEBE

1. Y.G.M. korver:
    25 maart 2018
    Sterkte met jullie komende slaapplekken. De rust zullen jullie zeker nodig hebben. Good luck!!! 😚😚😎😴
  2. Len:
    25 maart 2018
    Ed heeft zeker genoten van de busrit door de bergen!
  3. Jacqueline:
    25 maart 2018
    Heel veel plezier hoor schatjes lekker chillen maar💋💋💋😘🐒
  4. Wout en Joke:
    25 maart 2018
    Het klinkt heel erg vreselijk en verschrikkelijk eng de weg er naar toe! Wel fijn dat jullie ook even tijd hebben om te relaxen! Geniet er van en van de overige dagen, het is een reis om nooit meer te vergeten denk ik zo. Heel indrukwekkend allemaal, zowel de mooie dingen als de minder mooie! 😘
  5. Anna en GOoijert:
    25 maart 2018
    Wij hoeven er niet meer heen ,door jullie verhalen en foto’s
    weten we nu precies hoe het er uitliet.
  6. Jan en Lia:
    25 maart 2018
    Rusten jullie maar lekker uit!! Nog even genieten!
  7. Helma:
    25 maart 2018
    Mooi al die verhalen en foto's ofschoon ik af en toe ril
    als jullie weer eens in de bus langs afgronden rijden.
    En dat verkeer....Maar jullie genieten en dan die humoristische verslagen, prachtig!
    Nog veel plezier samen,
    warme groetjes, Helma
  8. Peet:
    25 maart 2018
    Ik lees het alweer, jullie hebben het weer niet makkelijk. Nog even doorbijten en dan snel weer naar huis. Veel plezier verder en dank voor het indrukwekkende maar ook leuke verhaal.