Namaste! De nepalese koningssteden 2

29 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

woensdag 28 maart.                                                                                                         Uitslapen! We vertrokken om kwart voor tien en gingen op weg naar bodnath. Hier staat de grootste boedistische stupa van nepal. Staat ook op de wereld erfgoed lijst. Een prachtige stupa. We zagen zelfs een monnik, die de zgn. "Prostratie" deed: kruipend en zich languit op de grond werpend bidden rondom de stupa. De tempel wordt ook wel little tibet genoemd, omdat hier altijd het begin en eindpunt was van de pelgrimstocht naar tibet. Daarna reden we naar Pashupatinath, een bedevaartsoord voor hindoes. Je kon hier van nabij lijkverbrandingen zien. Verder kon je, tegen betaling, op de foto met sadhu's, rijkbeschilderde wijze mannen. Daar werd gretig gebruik van gemaakt. De sadhu's werden er in ieder geval een stuk wijzer van. Wij vonden het onwijs gaaf. S middags gingen we naar Bhaktapur, een schitterende middeleeuwse konimgsstad. Een prachtig oud centrum. Een aantal gebouwen is helaas aangetast door de laatste aardbeving, maar er is nog meer dan genoeg moois te bewonderen. De wederopbouw is in volle gang. Een prachtige dag.                           Donderdag 29 maart.                                                                                                           Ongelooflijk: alweer uitslapen. Om half tien gingen we naar durbar square in kathmandu. Een prachtig oud centrum maar ook hier enkele gebouwen die gedeeltelijk verwoest waren. Ook hier waren de herstelwerkzaamheden in volle gang. Ook konden we een glimp opvangen van de levende godin kumari, er zat niet veel leven in. Logisch, als je een aantal keren per dag ten behoeve van de toeristen verplicht even voor het raam moet gaan staan, terwijl je net met je barbies wilde gaan spelen. Dit is van de 9 levende godinnen de belangrijkste, zij is drie jaar oud!!!  S middags bezochten we de koningsstad patan. Ook heel mooi maar erg verwoest door de aardbeving.  Vanavond hebben we een afscheidsborrel met de groep en borgen vliegen we terug naar nederland. Wij vonden het erg leuk om jullie mee te laten reizen en hopen dat jullie dat jullie dat ook vonden!!!

Groeten van riedjebe

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellen:
    29 maart 2018
    Weer een heel mooi verhaal en nog veel plezier. En morgen weer heel huids en veilig thuis! Maandag zien we elkaar weer gezellig met tweede paasdag!😂😍❤️💋😇💕💕🤩👍
  2. Remco:
    29 maart 2018
    Leuk om alles te leze, Riet! Al met al een prachtige ervaring rijker. Bijzondere landen. Fijne vlucht terug!
  3. Lydia:
    29 maart 2018
    Bedankt dat we met jullie mee mochten reizen. Het zal beslist een heel indrukwekkende reis zijn geweest. Bedankt ook voor de vele mooie foto
  4. Lydia:
    29 maart 2018
    Bedankt dat we met jullie mee mochten reizen en voor de vele mooie foto's. Een hele goede reis huiswaarts. 😘😘😘
  5. Lydia:
    29 maart 2018
    Het eerste bericht als niet verzonden beschouwen.😉😂
  6. Ed:
    Haha zusje! Leuk hoor! Tot gauw in de regen. 😘😘😘 love you
  7. Wout en Joke:
    29 maart 2018
    Het was heel leuk om op op deze manier een beetje mee te reizen met jullie. Prachtige foto's, hier thuis al heel indrukwekkend om te zien, laat staan als je het allemaal mee maakt! Een reis om nooit te vergeten denk ik zo! Straks maar lekker uitrusten van alles. Hele fijne en veilige reis terug! Heel veel liefs van ons uit Boskoop😘😘😘
  8. Rietje:
    29 maart 2018
    We zijn inderdaad moe! Dat wordt uitrusten thuis en alles laten bezinken. Zien jullie snel zusjes! 😘😘😘🙋🏻🙋🏼‍♂️
  9. Jan en Lia:
    29 maart 2018
    Bedankt dat we met jullie mee mochten reizen: mooie foto's en leuke verhalen!!
    Een goede veilige thuisreis! Daar uitrusten en volgende week weer wandelen? Of moet je daar even niet aan denken? lieve groet van ons!
  10. Len:
    29 maart 2018
    Goede vlucht terug en daarna even lekker uitrusten.
    Bedankt voor de leuke verhalen en foto’s.
  11. Annelies Gerritsen:
    29 maart 2018
    Prachtig verslag van een schitterende reis. Dank je wel.
    Veilige en goede thuisreis !
    Prettige Paasdagen !
  12. Leny:
    29 maart 2018
    Geweldig genoten van jullie reisverslag...wens jullie een fijne terugreis!!!!
    Dank jullie wel!!!! Liefs Leny
  13. Rudie:
    29 maart 2018
    Super om zo toch een beetje mee te mogen reizen!
  14. Radhika:
    29 maart 2018
    Wat veel hebben jullie toch gezien en beleefd! Leuk om het zo een beetje te kunnen volgen :) Heb een goede reis terug!
  15. Suus:
    Ik heb genoten! Goede terugreis
  16. Peet:
    30 maart 2018
    Met veel plezier hebben we jullie leuke reisverhalen gelezen. We hebben er van genoten. Een voorspoedige reis en tot spoedig ziens aan de Rue d'la Dot. *Fijne Paasdagen*
  17. Jim:
    31 maart 2018
    Bedankt voor de interessante, leuk beschreven ervaringen. Goede terugreis!