Namaste! De nepalese koningssteden.

29 maart 2018 - Kathmandu, Nepal

maandag 26 maart                                                                                                             S morgens lieten wij ons vroeg wekken om bij helder weer de macchapuchare te kunnen zien. Hij was inderdaad vaag te zien, maar de annapurna ernaast veel duidelijker. Toch imposant. Na het ontbijt langs het meer gelopen, nog wat spulletjes gekocht en koffie gedronken. Smiddags gingen we shoppen en lunchen bij een autenthiek italiaans restaurant. Het beviel zo goed dat we meteen voor s avonds gereserveerd hebben.                                                                                                    Dinsdag 27 maart: kathmandu                                                                                          We zullen met heel veel plezier terugdenken aan de twee relaxte dagen in pokhara. Om 7 uur zaten we al weer in de bus voor onze reis van 200 kilometer naat kathmandu. Het was niet bepaald een ontspannen rit. De weg was heel slecht, het werd steeds bergachtiger en het leek of alle chauffeurs de cursus "toch inhalen bij een onoverzichtelijke bocht en helling" in praktijk brachten. We hebben het overleefd. Om kathmandu te bereiken kom je iedere dag steevast in een file te zitten. Er wordt overal aan de weg gewerkt en de eerste tien kilometer kathmandu zag je alleen maar huizen bedekt met een dikke laag stof. Daarna werd het beter. We reden meteen door naar de Swayambhunath tempel. Een prachtige tempel, die door de meeste mensen apentempel wordt genoemd. Er lopen een flink aantal makaken rond. Er waren een paar zeer brutale apen bij en ook een stel valse honden. Alles ging echter goed.van boven had je een mooi uitzicht ove de kathmandu vallei. Om 18.00 uur waren we in ons hotel, het voormalig koninklijk paleis van de koningen van nepal. Om bij onzekamer te komen moesten we de " fawlty towerroute" volgen: trapje op -trapje af - hoekie om en terug naar af. Je kon ook met de lift naar 4 en dan was je op de eerste etage. Volkomen logisch. Even geborreld en gegeten in het hotel en dan lekker slapen.

1. Y.G.M. korver:
    29 maart 2018
    Bedankt lieve avonturiers, wat een schitterende reis, ben best een beetje jaloers, haha. Hele fijne en vooral veilige thuisreis. Tot ziens.
    Groetjes Yvon

IK HEB GENOTEN!!!!