2 dagen India

8 maart 2018 - Delhi, India

Na een omweg via Wassenaar waren we ruim op tijd op Schiphol. Om 12:20 uur vlogen we eerst naar Istanbul om over te stappen op de vlucht naar New Delhi. Boarden in Instanbul ging niet echt soepel. 3 nerveuze medewerkers van Turkish Airlines moesten 450 reizigers inchecken in volgorde T.w. Slecht ter been, rolstoelers, kinderen met ouders, daarna businessclassers en uiteindelijk was het gewone vol aan de beurt. Verder verliep de reis voorspoedig en rond 5.20 uur landen we in New Delhi. Na een verkwikkende douche in het hotel sightseeing in Delhi. Heftig is het verkeer, we hoeven gelukkig niet zelf te rijden. De claxon wordt meer gebruikt dan de rem. 2 banen op de weg worden 4 banen. Koeien zijn sinds een aantal jaren verboden in het centrum van Delhi. Staat overal met koeienletters aangegeven. We bezochten de Humayuns tombe, lijkt op de Taj Mahal en een Minar minaret. Lekker eten in het hotel en daarna proberen de jetlag te verwerken. 8 maart. In de ochtend bezochten we Old Delhi. Onze gids heette Sunil, deze was niet van de witte maar de bonte was. Met een riksja fietstaxi bezochten we de oudste markt van Delhi. Arme jongen die ons per fiets moest vervoeren. Zelfs voor ons een cultuurschok. Vervolgens naar het huis van Mahatma Gandhi waar hij in de tuin in 1948 werd vermoord. Na weer een heerlijke vegetarische lunch met een biertje, dat dan weer wel, naar een prachtige Sikh tempel. Daar kan iedereen (behalve wij) een gratis warme maaltijd krijgen omdat de Sikhs 10 procent van hun loon schenken. Al veel gezien in die 2 dagen. Aardige groep, goed hotel, alleen zijn Riet en Bert de longen uit hun lijfje aan het hoesten. Ed en Jessie doen hier niet aan mee. Hare Krishna RIEDJEBE

1. Suus:
    8 maart 2018
    Het genieten is begonnen, have fun!
  2. Ellen:
    8 maart 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu lekker genieten. Mooi verhaal nu al!💋😇💕
    Liefs Paul,Ellen,Lukas en Isa
  3. Lydia:
    8 maart 2018
    We gaan weer mee op reis. Zonder hoofddoek wel te verstaan. We gaan jullie weer op de voet volgen. Enjoy!!!!😍
  4. Gerda:
    8 maart 2018
    Gelukkig goed aangekomen, geniet van jullie vakantie. ( wij genieten stiekem mee)
  5. Peet:
    8 maart 2018
    Bedankt voor de lieve kaart. Veel plezier in het mooie India.
  6. Wout en Joke:
    8 maart 2018
    We hebben nu een beetje het verhaal bij de mooie foto's!
    Wij volgen jullie en genieten een beetje mee op de bank, heel veel plezier!
  7. Len:
    8 maart 2018
    Leuk op deze manier jullie reis te volgen.
    Wij reizen zo ook een beetje mee!
  8. Jacqueline:
    Gaaf hoor geniet ervan💋💋💋
  9. Y.G.M. korver:
    8 maart 2018
    Meer dan gaaf, de foto's, het humorvolle reisverslag, geweldig. Ik ben nu al fan!! Nog heel veel plezier in het prachtige Azië, ben best een beetje jaloers haha..genieten jongens!! 😚❤
  10. Radhika:
    8 maart 2018
    Jullie hebben zo te horen en te zien al veel indrukken opgedaan deze eerste paar dagen. Hopelijk wordt de hoest minder. Maak er een mooie reis van!
  11. Jan en Lia:
    9 maart 2018
    Jullie hebben in 2 dagen al veel indrukken opgedaan. Wij reizen met jullie mee en genieten van de mooie foto's en het reisverslag! Genieten maar!
  12. Leny:
    10 maart 2018
    Fijn dat alles goed is gegaan....( jammer van het hoesten)
    Geweldige foto's...wens jullie nog een fantastische tijd!!!